bieberdrama.blogg.se

Never, never, never trust a good girl because they are good liars....

kap. 4 "We are good girls and we lie..."

Kategori: We are good girls and we lie...

 
 

Jag kunde inte fatta vad Justin precis sa. Var det ett skämt eller? Om det var det så var det inte roligt?

- Jag vill snacka med dig… sa jag snabbt och kollade på honom som om att jag dödade honom fast med en blick.

- Varför då? För att berätta att det jag sa var fel eller? Jag får ju säga det jag vill och jag berättar bara sanningen! Som om du inte vet om bilderna?! Skrek Justin den här gången och stormade ut från huset. Kayla ställde sig snabbt upp för att gå. Jag visste inte om hon skulle följa efter honom eller gå sin egen väg hem.

- Kayla, vänta Justin har nog bara vaknat i hel fel sida och din mobil… sa jag och räckte ut mobilen till henne. Att trösta var inte min starkaste sida, jag tänkte igenom noga om vad som hade hänt dem här två dagarna. Kunde verkligen Kayla och Jenna ändra på mitt beteende? Kunde jag verkligen bara bli så jävligt snäll bara så där? Okej jag var schysst och så fast jag ville fortfarande vara mitt gamla jag. Ni vet, bad girl!

- Kom vi ska göra något kul och glömma all drama! Sa jag och tog upp Jenna.

- Men Kayla då? Sa Jenna lite oroligt och kollade åt hållet Kay gick ut.

- Skit i, hon kanske ska slå sönder Justin eller något? Vad ska vi göra åt det? Vi har lite kul! Sa jag och började gå upp till mitt rum. Man hörde Jennas fotsteg som gick osäkert bakom mig. När vi kom upp till mitt så började jag direkt småspringa till mina hyllor. Jag kollade runt och hittade ett par sprejburkar.

- Välj mellan rosa och blå! Sa jag snabbt och höll upp båda brukarna i varsin hand.

- Rosa, just det glömde berätta! Mamma har åkt till mormor och morfar med min lilla syrra över helgen och pappa är på affärsresa så jag kommer vara ensam hela veckan! Sa hon glatt och lutade sig över väggen.

- Good! Jag är bjuden på en fest ikväll och vi ska dra!

- Men det är du som  bjuden inte jag…

- Gumman, när någon bjuder någon så förväntas det att den som blir bjuden bjuder andra, fattar du?

- Asså ni är bara för skumma. Sa hon och skrattade jag skrattade med.

- Just det, dags för make over girl! Sa jag och höll upp ett stor sminkväska.

- Visst! Sa hon glatt och hoppade upp och ner på sängen.

Jag låg på sängen och kollade upp på taket. Det jag gjorde? Var det verkligen rätt? Och vad fan hände egentligen? Det jag gjorde var det rätt eller fel? Och varför blev hon så himla arg, det är ju sant? Vilken kall människa hon var… Ytterdörren ringde och jag ställde mig långsamt upp och började gå mot ytterdörren. När jag öppnade dörren så blev jag först lite chockad sedan skrattade jag bara.

- Hur kom du hit? Frågade jag Kayla och tittade konstigt på henne.

- Du vet nog själv, i din värld finns det inget som heter privat, mitt jobb är bara bäst! Sa hon och bitchblickade mig.

- Okej, jag vill inte vara oförskämd fast du får inte komma in. Sa jag och skratta.

- Men man tackar! Sa hon och gick in till lägenheten och stängde dörren efter sig.

- Du vet, jag vet också hur man leker med killar? Jag kan få dig falla och sedan knäcka dig. Sa hon och bara var några centimeter ifrån mig. Jag kollade först lite konstigt på henne sedan skrattade jag och skakade på huvudet.

- Men vad bra att vi har något gemensamt då? Testade jag henne och hon gav bara en hög suck.

- Men vad vill du! Gav hon upp och kollade småsurt på mig.

- Det jag frågade igår? Sa jag smickrande och kom närmare mot henne. Hon backade bak med bestämda steg och kollade ilsket på mig.

- Jag vet att du försöker såra mig… sa hon med en ledsen ton fast samtidigt bestämt.

- Hur fick du veta på det? Frågade jag lite chockat.

- Jag vet bara… sa hon och gick ut från lägenheten. Vad menar hon? Försöker hon bara skrämma mig eller spela cool? Eller vadå? Är hon verkligen en hemlig spion som vet allt?

Och varför bryr jag mig helt plötsligt om vad hon tycker? Hon är en bitch och jag orkar inte bry mig om vad hon tycker eller tänker, mitt liv handlar om MIG och ingen annan. Jag gick ut på balkongen och tog en cigg. Det var ganska varmt ute och familjer gillade och umgicks parken. Jag bodde i åttonde våning och hade utsikt över allt. Kayla gick ut från porten och jag kollade på henne tills det inte gick att se henne mer. Det var en fest ikväll och jag skulle så klart dit. Jag och killarna skulle dit för att supa och dansa. Hoppas att Alisha och hennes nya töntgäng inte kommer för jag orkade verkligen inte se dem. Och den där Jenna, hon är så irriterande just nu. Jag kan verkligen gå tillbaka och ånrga att jag ens gick till den där festen och mötte tjejerna, och att jag hade sex med Jenna? Vafan tänkte jag med egentligen? Jag satte på mig ett nytt vitt linne och ett par svarta jeans och en skinnjacka ovanför. Let´s start this fucking party!

Jag gick snabbt till garaget och hoppade in i bilen.

Jag kom fram till lokalen festen skulle hållas i. Det var Diana som hade fixat festen så det var en stor chans att jag inte träffar Alisha och hennes nya töntgäng.

- Justin, bro, det var ett tag sen man inte såg dig! Skrek en av mina vänner på mig och slog till hårt i ryggen.

- Yeah man, men nu kommer du se mig så ofta så du inte vill se mitt ansikte mer. Sa jag och skrattade till. Jag och mina polare gick in i lokalen och det första jag la märke till var Alisha som strippade.

 

Jag blinkade till några gången och kollade igen på Alisha, Jenna dansade bredvid henne och skratta. Hur kunde hon ändra sin personlighet så snabbt? Vadå hade hon inte en personlighet fört eller…

Men en grej var klar, Kayla var inte här, bra!

Jag och grabbarna gick in till festen och Diana sprang fram till mig.

- Justin! Jag trodde att du inte skulle komma! Sa hon glatt och kramade om mig hårt. Jag visste inte om att Diana hade känslor för mig till att Alisha berättade det till mig för några månader sedan. Hon var en het brud och låg bra fast har ingen personlighet.

- Varför har du fest i mitten av veckan? Och varför bjöd du Alisha och Jenna? Frågade jag fundersamt och pekade på dem.

- Jag har försökt bli vän med Alisha fast hon vägrade, och så klart så följer det alltid en massa okända personer när man bjuder en… sa hon och drog en hand igenom håret.

- Du har inte svarat på min första fråga?

- Aha, jag kände bara för det, jag är jätte glad att du kom! Sa hon och kramade om mig igen. Jag var bekymrad fast ändå glad att jag inte såg Kayla i sikte. Det var en röst i mitt huvud som sa Justin du hatar Kayla för att hon hatar dig. Min skit i det nu varför ska jag ens bry mig om henne, hon är en bitch som alla andra tjejer i den här festen. 

- Men gå du ta en drink och njut, jag fångar upp dig senare.. sa hon och blinkade. Jag stirrade bara konstigt på henne och gick emot Alisha. När hon såg mig stirrade hon med uppskruvade ögon.

- Vad? Frågade hon snabbt och kallt.

- Vad gör du här? Du hatar ju Diana? Varför kom du på hennes fest med Jenna?

- Och du bryr dig för?

- Asså fuck you… sa jag snabbt och gick där ifrån.    

 

 

-Efter 2 veckor-

 

Jag hade nu hängt med Alisha ett bra tag och vi lärde känna varandra mer och mer för varje dag som gick. Hon var en schysst tjej som verkligen inte tog livet på allvar. Det hon hade lust med gjorde hon. Fast Alisha var ju också väldigt och produkterna hon ville ha kom bara på några sekunder fram till henne. Fast hon var inte en sådan hon bad aldrig om något eller ville aldrig ha något. Hon väljer att ha kul, göra grejer och umgås framför pengar och produkter och det är nog därför jag har henne kvar som vän. Om jag hade alla pengar hon hade skulle de nog vara bortrökta. Jag skulle köpa nya grejer varje minut.  Fast Kayla… jag har inte träffat eller sätt henne på ett tag. Hon bara försvann upp i rök och ingen har träffat henne. Men aja hon dyker nog upp någon dag. Jag låg på min säng och tänkte över grejer. Jag var ensam idag igen. Min lilla syster var hos ett par kompisar medan mamma och pappa jobbade.

Jag hade fått utergångsförbud så jag kunde inte gå ut eller göra något. De hade tagit det mesta från mig, t.ex. mobilen datorn och tv:n.

Jag satt hemma och var uttråkad. Jag tänkte på Justin. Jag visste inte varför fast Alisha sa hela tiden till mig ”Varför tänker du på honom för? Vadå är du kär i honom eller?”

Kär? I honom? Nej… eller jag vet inte, han behandlade mig alltid som skit i hans ögon, är det verkligen så kärlek börjar? Att man behandlar folk som skit?

Jag hade inget att klaga över, det är bara jag som har känslor för honom… 

Fast just nu önskar jag verkligen att jag hade Kaylas nummer. Hon kände jätte många mäniskor från krimineller till kändisar. Jag ville fråga henne ett par frågor, hur är livet egentligen för henne?

Hon har all frihet i världen medan jag sitter här i mitt rum och ruttnar. För några dagar sedan så var det en tjej som var med i tidningen, det stod bara att man skulle se upp för henne och om man pratar eller ser henne så ska man ringa till polisen. Kan hon verkligen vara Kayla?

När vi hängde med Kayla så hade hon berättat att hon redan har förhörts flera gånger och suttit i en cell. Hur klarar man av livet så egentligen? Visst det skulle vara coolt och häftigt från början, fast sen? Tar det aldrig slut? Jag menar, blir hon aldrig trött av allt det här?

Allt tänkande gjorde så jag fick huvudvärk. Jag ställde mig upp och gick emot köket. Tog ett glas vatten och gick tillbaka till mitt rum. Inget att göra…

Jag gick emot mitt fönster och kollade ut. Diana, hon bodde i huset mitt emot mitt. Wow vilken tur jag hade där.. Jag förstod inte på henne. Hon satt där med sin bikini och solade.

Som om någon kommer vilja ha henne? Hon är en slampa som ingen kommer att köpa, bara undran förför hon inte har insett det själv?

Jag skulle precis dra igen persiennerna innan jag såg Justins bil i full fart bromsa vid Dianas hus. Han hoppade av och gick emot henne. De kramades, kysstes? Och sedan in till Dianas hus. VA? KYSSTE HAN DEN DÄR HORAN? JAG TRODDE HAN HATADE HENNE?

Jag har nu raderat bort Alisha, Jenna och Justin från mitt minne nu. Det var så, jag skaffar vänner fast sedan går det bort från mina liv, jag var en sådan, och det är inget att ändra på…

Idag var det en lugn dag för mig, jag hade fått min lön och det var en helg, vad gör jag då? Jo, eftersom jag är en sådan ensam människa så fyller jag på kylskåpet som alltid står tom, och sedan köper jag bara en film eller så. Jag var inte den som tyckte om att gå ut och supa mig.

Jag satte på mig mina sneakers gick ut igenom ytterdörren och låste efter mig. Min pappa hade varit borta i en vecka nu. Jag hade inte sett honom och det ville jag inte heller, vad har han gjort för mig? Bara suttit och druckit framför mina ögon. I de värsta dagarna i mitt liv fick jag sitta ensam i mitt rum och gråta ihjäl och inte en enda brydde sig. Fast allt var slut med det, alla tårar jag har gråtit har tråkat sen långt tillbaka. När jag gjorde min första tatuering så hade jag lovat mig själv att ingen kan bryta ner mig eller få en tår rinna ner från min kind.

Löftet jag gjorde med mig själv var svårt, inte vem som helst skulle klara av det. Jag kom in till centrumet utan att få några blickar på mig, jag hade varit på tidningen i ett bra tag, jag gick förbi ett par skyltfönster och sedan stannade jag vid en klädaffär, varför inte? Tänkte jag för mig själv och gick in till klädaffären. Jag gick runt och letade efter kläderna jag skulle vilja ha.

- Hej kan jag hjälpa dig med någ- vänta… är du inte tjejen från tidningen? Sa helt plötsligt en som jobbade där och jag kände hur allas blickar vände mot mig.

- Va? Jag? Nej, jag heter Vendela, var ligger koftorna förseten? Ljög jag snabbt och alla tog bort blickarna från mig.

- Okej? här! Följ mig. Sa hon och lede mig till tröjavdelningen.  Well, jag ville först inte komma hit fast när jag fick syn på dom snygga tröjorna som fanns på hyllorna så ångrade jag inte att jag kom.

- Tack… sa jag tyst och hon försvann långsamt från min syn, TUR! Jag vill verkligen inte hamna i finkan. Och efter det Michael sa så kommer jag åka dit om han hör något nytt om mig.

Jag började kolla runt på dem långärmade tröjorna fast det var sommar, jag hade aldrig på mig kortärmade tröjor, om jag har det så är det väldigt sällan. Jag visade inte så mycket av min kropp, jag höll det för mig själv. Men jag kollade runt så hittade jag ett par väldigt fina tröjor som ja hade tänkt köpa. Jag stod i kassan och väntade på min tur, det var lördag och det köade med folk, jag borde inte komma idag folk kommer se mig… Jag var sist i kön fast inte länge till, ett par kom glada och ställde sig bakom mig, jag suckade tyst för mig själv och tittade bort. Man hörde hur glada det var, fast en sak var det. Jag kände igen rösterna… de påminde mig om någon… Justin och Denis… Jag kollade inte bak en sekund och väntade tills jag skulle betala. Efter långa 5 minuter så var det min tur att betala.

- Det blir 72 dollar, tack. Jag fiskade snabbt och plånboken och tog ut summan pengar hon bad om från plånboken.

- Tack…Vänta tjejen du ska få kvittot… sa hon hest och jag vänta otåligt för det jävla kvittot.

- Kayla? Hör jag Justin säga bakifrån mig. Fan! Jag kollade inte på honom eller Diana utan tog tag i min påse och trängde mig ut från affären.

- Justin, varför snackar du med henne? Hon är bara en fet bitch som inte försenar din uppmärksamhet. Hör jag Diana säga bakifrån mig och skratta. Jag kollade på henne med ilskna ögon och skratta argt för mig själv, Diana du vet inte vem du snackar om, orden du precis sa ska du betala för…

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: