bieberdrama.blogg.se

Never, never, never trust a good girl because they are good liars....

Kap. 17 "We are good girls and we lie..."

Kategori: We are good girls and we lie...

 
 

Vi satt i flyget på väg till Canada. Jag kände mig lite nervös, det var för flera år sedan jag åkte till Canada, skulle jag träffa mina föräldrar igen? Skulle dem uppskatta mig? Jag borde bara glömma den tanken. De slängde ut mig av mitt beteende och jag har inte ändratts sen den dagen. Jag är fortfarande den kalla och hjärtlösa Justin.

- Är du okej? frågade Jason och avbröt mina tankar.

- Aa, jag hade lite tankar på huvudet. Sa jag snabbt och drog en hand igenom håret. Han nickade och fortsatte hålla på med sin mobil. Jag vände blicken mot resten av killarna, Alex och Markus satt bredvid varandra och diskuterade om massa saker medan Leona satt själv med hörlurar på. Jag ställde mig upp och gick mot Leona och satte mig bredvid henne. Snabbt tog hon av sig sina hörlurar och kollade konstigt på mig.

- Ville du något eller?

- Är det något problem om jag sitter här, eller? Frågade jag smickrande.

- Inte alls… svarade hon smickrande och la ifrån sig hörlurarna. Hon gav mig ett stort leende, som också gjorde mig glad fast påminde mig väldigt mycket om Kayla.

- En kille som du borde ha en tjej? Eller har du inte hittat den rätta en? Frågade hon och la sin hand på min axel.

- Jag väntar nog bara på det rätta tillfälligt. Sa jag och gav ett falskt leende. Hon påminde mig så mycket om Kayla. Det var som om hon ville att jag hela tiden ska tänka på henne. Kayla var verkligen inte glad när jag lämnade. Hon sa inte ens hejdå, och det gjorde mig bara arg och irriterad. Jag kunde ibland inte förstå hur hon tänkte, jag som trodde att allt blev bra emellan oss, jag verkar ha haft fel hon kanske alls känslorna jag känner för henne. Och medan jag är borta ifrån henne tänker jag bli den gamla Justin. Jag tänker göra vad jag vill och fucka vem jag, och den första kommer Leona vara. Hon verkar vara snäll och bra i säng. Jag blängde lite på henne, hon skrattade generat och kollade ner på sina händer. Hon var faktiskt rätt söt och öppen, inte som Kayla, kall fast het som fan och en person jag inte kan leva utan, jag skulle bli galen om jag såg henne med en annan kille än mig. Leona lutade sig och la sitt huvud på axeln. Jag gav henne ett litet leende och la min arm runt hennes midja, varför är detta inte Kayla istället för Leona.

 

- Varför vill du göra det? Frågesatte Vendela för hundrade gången.

- Säg inte att du inte skulle göra samma sak om det handlade om Conor.

- Nej, eftersom jag litar på honom. Sa hon och slängde med armarna.

- Men jag har inte kommit till den nivån att jag ska börja ”lita” på honom! Såg du inte honom innan han stack?! Han sa inte ens hejdå, han kollade bara på mig och sedan gick. Sa jag surt och försökte glömma bort blicken han gav mig. Så kall.

- Okej, min din idé suger, hur tror du han skulle reagera om han märkte, tänk om allt du tror inte är sant? Du skulle han vara jätte arg på dig. Förklarade Vendela, och hur mycket tror hon jag bryr mig? Jag ger inte ett skit om Justin blir arg eller inte. Gud vet vad han håller på med den månaden.  Jag ställde mig snabbt upp och gick upp till mitt rum, och synen jag såg var inte den jag hade förväntat mig. Mitt rum hade förvandlats till en sopptipp.

- Vad i helvete händer här?

- Ursäkta mig fast ingen sa till oss vart vi ska sova, så vi fixade det själva! Sa Anna och kollade på som om det vore det mest självklara grejen i världen.

- Har någon öppnat min garderob? Frågade jag snabbt och gick snabbt mot min garderob.

- Nej? Varför? Är det något du har där inne som du inte vill visa? Sa Anna smickrande och försökte se vad jag hade där inne.

- PRIVAT! Sa jag och smällde på garderobsdörren hårt.

- Ni får inte sova här, alla går in till Justins rum! Sa jag och försökte få ut Anna och Liz.

- Men han sa att vi inte få-

- Men han är inte fucking här, så alla går till hans rum! Sa jag irriterat och hjälpte till att få ut deras bagage. Suckande släpade båda sina väskor ut från mitt rum till Justin. De stannade i Justins stora rum medan jag hämtade min jacka och ett par boots, gick ut från mitt rum och låste dörren. Jag kollade att det var låst innan jag lämnade övervåningen. Vendela satt på soffan med en chockad min. Jag gick försiktigt fram till henne och satt mig bredvid.

- Har något hänt? Frågade jag och försökte se vad hon läste eller såg.

- Va? Nej! Sa hon snabbt och la ifrån sig mobilen, hon döljer något, något som handlar om mig.

- Vendela, just nu är du den ändra jag litar på, vad är det!

- Kayla sluta vara så jävla nyfiken, det handlar inte om dig, okej? Sa hon högt och ställde sig upp.

Varför döljer hon något från mig?

 

Vendela kände sig arg på sig själv. Varför kunde hon inte bara berätta allt till Kayla? Conor hade skickat ett par bilder på Justin och en tjej som heter Leona. Om Vendela skulle visa Kayla bilderna skulle Kayla säkert bli förkrossad arg och aldrig mer lita på en annan kille. Fast Vendela inte kände Kayla så bra, så ville hon bara de goda.

 

Alex och Jason satt och diskuterade om transporterna och varorna medan Conor och Justin satt vid ett hörn och pratade om livet.

- Att du är med Leona är verkligen inte en bra idé om du vill koppla av kan jag och du dra till någon klubb eller så. Sa Conor övertygande och kollade på Justin.

- Varför är du emot tanken att jag hänger med Leona? frågade Justin och la armarna i kors.

- För ditt eget bästa Justin, det har bara gått några timmar sedan du lämnade Kayla och redan vill du skaffa en ny tjej? Har du inte några känslor eller? Pratade Conor äntligen ut.

- Sluta ge mig så många fucking råd, jag gillar livet så här! Okej? om du har något jävla problem med det sluta lägga dig i! Och sluta fucking bry dig! Skrek Justin och slängde på bordet framför dem. Conor blev frustrerad och gick ut från rummet. Conor gick mot Jason, Markus och Alex som kollade chockat på honom.

- Vad?! Sa Conor irriterat och slängde sig ner på soffan.

- Har det hänt något mellan dig och Justin eller?

- Nej. Sa Conor snabbt och plockade upp mobilen som låg på soffbordet. Han sms:ade snabbt Vendela och la sig ifrån mobilen.

Wilma var hemma hos mig idag, vi bestämde oss att skippa skolan idag, ingen skulle skadas av det. Jag satt mig på soffan och filade naglarna medan Wilma satt på andra änden och smaskade på sitt tuggummi. Jag slängde ifrån mig filen och tog tag i fjärrkontrollen till tv:n. Jag var uttråkad. Uttråkad av livet, inget dramatiskt hända, bara gamla tråkiga rutiner. Jag ville ha spänning, rörelse och drama. Just nu saknade jag allt. Jag tog upp mobilen och ringde upp Justin. Det tog tid tills han svarade, jag skulle precis lägga på innan han svarade.

- Äntligen! Efter hundrade signalen. Sa jag med ett litet leende på läpparna.

- Hoppas det här är viktigt. Sa han snabbt.

- Eh? Ja, ville snacka med Kayla. Hittade jag på snabbt och lät en aning bitchig.

- Men varför ringer du inte fucking henne då? Frågade han irriterat.

- Ursäkta mig? Men är det inte du som har hennes mobil? Justin, du behöver inte låta så jävla otrevlig. Sa jag bestämt och knöt ihop handnäven.

- Justiiin koom tiilbaaka, vänta en sekund. Sa han och stängde av högtalaren. Vad i helvete var det där i bakgrunden?

Jag tog upp mobilen och sms:ade Kayla snabbt, innan jag hann fråga något hade hon redan planerat hela kvällen. Den här kvällen kommer bli lång, det är nog bäst att jag börjar fixa grejer redan nu.

 

Dylan satt hemma hos mig medan vi höll på med hemmauppgiften. Han såg rätt söt ut, men han var verkligen inte min typ. Jag dejtar inte nördar är nog helt klart. Vi satt i köket medan mamma då och då går förbi oss. Så klart så tror hon att det skulle vara något mellan oss fast nej. Det var inget. Jag hade verkligen inte lust dejta någon. Just nu vill jag vara singel och njuta av det.

- Tycker du jag ska använda den här bilden på presentationen? Frågade plötsligt Dylan och visade mig en ful bild från Google på två stäckgubbar.

- Usch nej, försök att hitta något annat. Sa jag och lutade mig mot min arm.

- Okej. Sa han snabbt och vände datorn åt sitt håll. Jag suckade högt och drog åt mig mobilen. Ett oläst medelande från Alisha. Snabbt låste jag upp skärmen och läste det som stod på skärmen.

”Det kommer bli som gamla goda tiden girl, men den här gången jobbar vi tillsammans, ikväll runt nio hos mig, ses”

Jag hade förstått sms:et och vad hon menade. Men varför blev jag just bjuden? Jag trodde att det inte gillade mig? Jag trodde att jag bara var den tjejen som blev extra tyngden på deras axlar.

Jag ville gå. Jag ville vara med, snabbt var jag tvungen att hitta på en lögn till mina föräldrar och det är nu mycket lättare en förr, jag är nitton år och har större frihet en vad jag hade när jag var sexton. Snabbt checkade jag till klockan ”19:47” stod det, det fanns ingen tid jag kunde spilla.

- Du Dylan, det hände något jätte viktigt och jag måste verkligen gå… sa jag och ställde mig upp.

- Ehh, visst, klockan var redan mycket så jag packar. Sa han och slog igen böckerna samt dator. Jag ledde honom till ytterdörren och på någon sekund var han borta, äntligen. Jag sprang upp till mitt rum bytte om till ett par bättre jeans och en annorlunda jacka. Förklara till mamma snabbt varför jag var tvungen att gå och att jag kanske kommer sent.

Jag gick snabbt ut, satte mig i min bil och körde hem till Alisha.

Nu kör vi, exat som gamla goda tiden…  


Jag vet att det var en kort del fast jag har redan påbörjat på nästa kapitel! :D

Vi kommer nu ha höstlov så då kommer jag ha mycket mer tid att skriva, då kanske det kommer ut fleeeer kapitel, yeey! =)

Hoppas ni gillar kapitlet! <33 MUCH LOVE!

 
 
 

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Kan vi ha ett länkbyte
    PS älskar din novell

    Svar: Ja det kan vi!
    Tack så mycket!
    Raoe J

    2013-10-27 | 22:13:05
    Bloggadress: http://mybiebslovestorys.blogg.se

Kommentera inlägget här: