bieberdrama.blogg.se

Never, never, never trust a good girl because they are good liars....

Kap. 1 "We are good girls and we lie...."

Kategori: We are good girls and we lie...

 

Det inte första gången jag sitter på förhöret med som kallas våra fiender ”polisen”.

- Berätta nu Kayla, var du knarklangaren igen? Frågade Michael mig igen. Den frågan har nu säker upprepade flera hundra gånger. Rummet var kallt och fuktigt, kolsvart med bara ett ljus över våra huvuden som belyste platsen jag satt i.

- Nej har jag ju sagt! Sa jag och kollade bort från hans blick.

- Men folk såg dig! Höjde han rösten.

- De finns inte några jävla bevis! Hämta bevis och jag sätter mig bakom galärerna! Sa jag och gav honom en ilsken blick.

- Låt gå den här gången, fast jag lovar dig Kayla hämtar dom dig en gång till så sitter du där med de andra kriminalarna. Jag tittade bara bort och ställde mig upp för att gå ut. Det fanns stunder där jag verkligen ville sitta bakom galär och ha någon som vaktar mig. Jag hade all frihet jag har kunnat önska mig fast kärleken fanns aldrig där. Min mamma hade säkert redan glömt bort mig från födseln och min pappa… han kan man inte begära så mycket kärlek av. Att ha en pappa som dagligen dricker och inte bryr som om värden ger dig inte så mycket kärlek. Och hur fan ska jag kunna försörja mig då? Jag var tvungen att jobba hos ett par skumma snubbar som sålde knark. Och ja, det var de jag jobbade på, sälja knark. Jag fick bra betalt fast det var inget jag kunde bestämma. Jag skulle hellre vilja plugga på college skaffa en pojkvän och festa alla kvällar med en massa vänner. Men en som mig? Hur ska jag få tag på vänner? Jag håller mig i den nivån jag är…

Jag kom ut från polisbyggnaden och mobilen som låg i fickan vibrerad. Jag fiskade mobilen snabbt ut från fickan. Ett sms ”Anonym” stod det på skärmen. Jag visste direkt vem det var. Min som kallade chef. Jag har nu jobbat för dom i några månader fast vem han är? Det har jag aldrig fått veta.

”Jag vill att du ikväll vid 22:30 lämnar ett par påsar till en fest. Adressen skickar jag sen. Om du inte lämnar...” Yep, och där fick jag jobb. Så såg våra kärleksbrev ut. Jag rusade hem för att ta en dusch och byta om. Jag hade varit i förhören sen igår. Mina ögon var röda som tomat och min kropp orkade inte röra på sig. När jag kom hem sprang jag in till duschen tog av mig kläderna och hoppade in under vattnet. Min som kallade jobbkamrater hade alltid hållit på med mig. De frågersätter alltid varför jag inte knarkade eller varför jag aldrig har testat. Det var ju inte deras problem, eller? Borde jag testa? Jag hade ingen som brydde sig om mig, så vad händer om jag testar? Jag hoppade ut från duschen snurrade in mig i en handduk och gick ut från badrummet.  Jag satt på mig ett par svarta jeans och en mörk kofta över. Jag slängde ner mig på min säng och blundade ögonen. Jag ville inte tänka på något. Just nu tänkte jag bara på att få grejerna gjort för ikväll och få pengarna cash i handen.

- Och vi tackar Gud samt Jesus att vi fortfarande har allt vi behöver på bordet, Amen! Sa Alla och alla släppte tag i varandras händer. Vi började äta och matbordet var tyst. Det kändes som ingen aldrig hade lagt märke till mig. Det var alltid min lillasyster som fick all uppmärksamhet.

- Så hur gick det i skolan idag? Frågade min pappa och log stort mot min lilla syster.

- Jag har haft det som samma gamla tråkiga fredag, FAST jag fick 15 av 15 på mitt prov! Sa hon och log stort mot pappa, jaha, nu ska hon få så mycket beröm…

- Jag är så stolt över dig Lucy! Och du Jenna, hur gick det gick det för ditt fysikprov? Frågade han med samma gamla leende på läpparna.

- B. sa jag kort och fortsatte äta snabbt. Jag hade fått en inbjudan till en fest. Det var Alisha´s fest. Jag hade aldrig blivit bjuden på en sådan fest i mitt liv. Jag trodde aldrig att jag skulle få en inbjudan av henne. Hon var inte min typ, fast jag önskade verkligen att jag var henne, hon var fri och gjorde det hon ville, hon hade pengarna, looken, och vännerna. Hon hängde med dem hon ville vara med och i denna fest kommer jag möta många jag nog aldrig har träffat. Jag tror inte jag skulle bli bjuden från början. Allt var en slump, vi har skåp bredvid varandra och när hon fick syn på mig gav hon bara en inbjudan och stack till sina vänner. Jag blev först glad fast sen bekymrad. Kommer jag få gå?

- Mamma, pappa, en nära vän till mig fyller år idag, hon ska ha en fest, den börjar klockan åtta, kan jag gå? Frågade jag tyst och tittade ner på talriken.

- Vem då? Frågesatte mamma direkt.

- Ni känner inte henne…. Sa jag snabbt och undvek ögonkontakt.

- Du får gå, du har gjort bra ifrån dig med skolan fast jag vill att du ska komma hem tidigt! Sa han och tittade beslutsamt på mig.

- Som vilken tid då? Jag vill inte bara vara där i en halvtimme, kom igen, jag är 17! Protesterade jag.

- Okej, du förtjänar att få lite ansvar, fast var rädd om dig! Sa han och gav mig –gå du och ha kul- blicken.

Jag ställde mig snabbt upp småsprang till mitt rum drog åt mig mobilen som låg på nattduksbordet och ringde Stefani. Efter några signaler svarade hon.

- Hej, du vet Alisha´s fest? Jag fick gå! Sa jag glatt och hoppade av glädje. Det var första gången min pappa verkligen lät mig gå på en fest som började sent och slutade sent.

- Va är det sant? Men du vill väl inte gå? Det kommer vara många och alkohol. Sa hon och tyckte på ordet alkohol.

- Och? Kom igen vi har aldrig kul, det ändra vi bryr oss om är vår framtid, vi kanske inte lever imorgon? Sa jag och hade seriös ton.

- Men mamma är inte hemma ikväll? Sa hon oroligt.

- Okej? Kom då! Som om din mamma skulle lägga märke till det? Hon tar ju hem olika män varje dag? Ingen kommer märka, kom igen! Gnällde jag.

- Okej, okej! Ta med dig ett par snygga jeans och en snygg tröja, klä inte upp dig för mycket annars kommer de tro att vi är tönta. Sa hon och suckade högt i luren.

- Jag vet! Okej kommer, bye! Sa jag snabbt och la på. Jag gick mot garderoben med bestämda steg. Let´s do this shit girl!

- Fest ikväll! Sa jag med ett stort leende.

- Och vem ska hämta alkoholen? Frågade Justin och fixade till sin snapback.

- Vad tror du? Ingen behöver köpa, mina föräldrar har ett stort förråd med bara alkohol, den här festen kommer äga! Sa jag och la en arm runt Justin.

- Kommer vi känna oss höga? Frågade han och jag visste vad han menade.

- Mm, någon kommer hämta det till oss klockan elva, du ska ta emot det för jag kommer vara upptagen… sa jag trött och la mitt huvud på hans axel.

- Okej, wooow, jag ser verkligen fram emot alla brudar du har bjudit! Sa Justin och gned på händerna.

- Aahha, jag vet vad du kommer hålla på med… sa jag och höll mig för att inte skratta.

- Käften Bitch! Sa han och puttade mig på skoj, jag fortsatte bara skratta.  Känner man inte Justin bra kan man döma honom på ett dåligt sätt eftersom han är alltid jätte elak och ilsken fast med oss är han glad och romantisk av sig. Skulle jag vilja dejta Justin? Nej absolut inte, he is a brother from another mother, nothing more.

Jag började gå mot vardagsrummet och slängde mig ner framför Wilma, Alex och Jeremy.

- Har du planerat allt för ikväll? Frågade Alex och tittade oseriöst på mig.

- Det får bli vad det blir, våran uppgift är att fixa drinkar, musiken och få alla höga… sa jag trött och lutade mig mot soffan med en bekväm ställning.

- Varför så trött?

- Sov inte hela natten… svarade jag kort.

- Vadå vad gjorde du? Frågade Wilma smickrande.

- Försökte övertala ett gäng snubbar sälja gräs till mig, de ville först inte fast när det fick veta hur mycket pengar det stod på spel så gjorde vi en deal direkt.

- Och det är? Frågesatte hon.

- Vad fan tror du? Dom får pengarna jag får de jag vill. Sa jag och försökte ta en tupplur.

- Var är dina föräldrar?

- Inte här. Sa jag kort och kände något en ”sakna” var jobb viktigare en mig? Den känslan har jag haft sen jag var lite, kärleken fanns aldrig där... men det är ingen som ska få veta om det, det angår inte någon och det håller jag för mig själv. Båda mina föräldrar ägde ett stort företag som var väldigt stort här i området. De köpte, designade och sålde varor. De gjorde allt för att få pengarna och så gjorde de allt för att få folk bli mer intresserade för deras företag. Men fanns jag med i bilden? Knappast.

- Al! Kommer du? Ropade Justin från trägården. Jag vill inte tänka mer på mina föräldrar, om jag är bortglömd från deras liv så är det bortglömda från mitt liv.

- Vart ska vi? Frågade jag honom när jag kom ut från huset.

- Jag ska möta några från våra grabbar, följer du med? Frågade han.

- Okej? Vad kommer hända? Frågade jag lite bekymrat.

- Vi ska kör ett race, du vet tävla med bilar och vinna brudar. Sa han och blinkade åt mig.

- Aha, jag fattar, kom så går vi då! Sa jag och hoppade in i hans bil. Vi pratade inte hela resan fast radion var på i högsta volym.  Justin var en tystlåten person. Han hade inte heller någon han kunde lita på. Han berättade aldrig och sitt privatliv, ser man honom arg så ska man vara så långt borta det bara går från honom, om man ska beskriva Justin med ett ord så är det aggressiv på ett sett. Hans andra jag känner jag inte. Jag kommer ihåg att Justin en gång berättade till mig om sitt förhållande. Han var ihop med en tjej, den tiden var han värden snällaste och gulligaste. Fast hon gjorde slut med honom och hela hans värd blev upp och ner. Han började hänga med oss för att glömma bort det som hade hänt. Ibland kunde jag tycka synd om honom. Han var en fin människa, fast han blev inte den bästa av att hänga av oss. Men våra  liv var mer spännande en andras, våra liv var roligare och mer intressantare. Justin stannade bilen och gick av snabbt jag hoppade ut snabbt och små sprang efter honom.

- Så ska vi tävla ikväll? Frågade Justin ett par snubbar.

- Gata? Frågade en av killarna snabbt. Justin sa adressen till min gata och killarna började prata med oss. Jag såg hur en av killarna började stötta på mig. Han var svart hårig och blåögd.

- Såå, jag har fest ikväll, vill du komma? Frågade jag smickrande.

- Du behöver inte ens fråga sötnos, jag kommer. Sa han och vinkade åt mig. Justin stod bara bredvid och hånflinade.

Medan Alisha snackade på så vibrerade mobilen som låg i fickan. Jag fiskade upp mobilen snabbt och svarade.

- Va fan är ni? festen har redan börjar folk strömmar in! Sa Alex argt.

- vi kommer! Chilla! Sa jag lugnt.

- SKYNDA! Skrek hon innan hon la på.

- Gosh, fuck her... Mumlade jag för mig själv och promenerade till bilen. Jag satte mig och Alisha var redan där. Snabbt så åkte jag hem till Alisha. Musiken hörde redans ut från huset och man såg hundratals tjejer i korta klänningar och kjolar, Sexiga, det kommer att bli en lång kväll för mig...      

Två tjejer i korta klänningar kom emot mig, man såg hur nervösa de var när de kom fram till mig.

- Ehh… hej? Jag, jag och min kompis Jenna blev bjuda…. Sa hon nervöst.

- Chilla, drick hur mycket ni vill. Sa jag och kollade lite extra på bruden med svart hår, Jenna, ha? Tänkte jag och blinka mot henne. Det kommer bli en lång kväll för henne.

 

 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: