bieberdrama.blogg.se

Never, never, never trust a good girl because they are good liars....

kap. 9 "We are good girls and we lie..."

Kategori: We are good girls and we lie...

 

                                                     ------------- 3 år senare --------------

Man kan säga att jag och Joseph hittade varandra. Av att träffas i ett café i en park till att bli hans flickvän. Jag hade funnit något för att leva för, leva med. Han var inte bara den mannen jag älskade utan han var min. Mitt liv hade förändrats upp och ner sedan den dagen han frågade mig om jag ville vara hans. Vi hade inget gemensamt fast det var det som gjorde oss, oss.

- Babe, kom hit ett tag!… ökade hans röst från övervåningen. Jag småsprang upp och såg honom sittande på min säng med laptopen på knäna.

- Mm? Frågade jag och lutade min axel på dörrs kanten.

- När kommer dina föräldrar tillbaka? Frågade han och tittade upp på mig.

- På ett tag tror jag, varför? Frågade jag och satte mig bredvid honom för att se vad han höll på med.

- Vi kan åka bort, bara jag och du. Förslog han och gav mig en puss på näsan.

- Och vad har mina föräldrar med det här att göra? Frågade jag och fundersamt.

- Vi kan ju passa på när dom inte är här! Sa han glatt.

- Joseph, jag är inte sexton längre jag är nitton och jag bestämmer när jag ska ut eller inte, mina föräldrar har ingen rätt att lägga i sig plus så skulle de bara säga åh gumman ha så kul jag och pappa ska på företagsresa bla bla bla….

- Okeej? Vad tycker du om... Eller det får bli en hemlighet. Sa han bestämt.

- Va?!

- Förlåt älskling fast överraskningar är alltid roligare.

- Jag hatar dig.

- Jag älskar dig också! Sa hav och la en arm runt mig för att jag ska dras mot honom.

- Du är irriterande, du vet väll det? Frågade jag och kollade upp mot honom medan mitt huvud på hans bröstkorg.

- Inga problem för mig… 

- OKEJ, nu finns det ingen tid för att mysa gå och packa du så ringer jag några samtal.

- Va?! Vad ska jag packa? Vart åker vi? Vem ska du ringa? Om det är någon tjej… sa jag och pekade på honom med mördarblicken.

- Wow, ta det lugnt. Sa han och gick ut från rummet. Jag tog den största resväskan jag såg och slängde ner den på sängen. Jag visste inte vart vi skulle åka så då gäller det vinter och sommar kläder och väskorna, väskorna får Joseph bära som hämnd eftersom han inte berättade vart vi skulle åka.

- Joseph! Kom hit ett tag! Han kom in med mobilen i handen och ett leende på läpparna.

- Till vad är alla väskorna för? Frågade han och kollade storögt på varje väska minst tre gånger.

- Resan? Svarade jag som den mest självklara grejen i världen.

- Okej, vi kommer bara vara borta i en vecka, varför behöver du alla dina vinterkläder det är sommar just nu och vinterjackan behöver du verkligen inte. Sa han och höll på att plocka bort hälften av grejerna jag hade packet.

- Men berätta då vart vi ska!  Sa jag och viftade med armen i luften.

- Ta bara med dig kläder du känner dig bekväm i, den här helgen kommer bara handla om mig och dig... sa han och kysste mig. Jag log i kyssen och drog mig ut.

- Jag älskar dig…. Viskade han och drog mig till honom.

- Älskar dig också… mumlade jag mot hans bröst.

 

- Schhh, han tittar ju. Viskade jag högt och försökte gömma mig bakom böckerna.

- Men seriöst Jenna gå bara fram och snacka med honom! Sa hon högt och jag märkte hur han vände sig mot oss. Jag kollade genast ner och låssades att jag läste, matteboken? Zack var en av dem sötaste killarna i hela plugget och alla tjejer hade ett öga på honom förutom Stefani eftersom hon är en tönt som bara bryr sig om skolan fast ändå är hon mina bästa vän.

- Okej, jag går och pratar med honom! Sa hon och ställde sig upp.

- Neeeeej….  Viskade jag högt, fast lyssnade hon? Aldrig. Hon gick fram till honom och det börjar prata sedan tittade dem på mig. Jag skämdes som fan och tittade ner på bordet. Jag ser helt plötsligt en stor skugga täcka bordet, jag tittade försiktigt upp och såg Zack med ett leende på läpparna.

- Får jag sitta? Frågade han och kollade ner på mig. Jag flyttade på mig och han satt bredvid. Stefani tog sina böcker som låg på bordet och gav mig –lycka till- blicken.

 - Så, jag har sett hur du har tittat på mig så och då. Började han, jag ville bara försvinna den sekunden, har han märkt varje gång jag har tittat på honom?

- Och jag tycker att du är söt. Avslutade han, alla tjejer som gick runt i korridorerna stannade till när de såg oss och sedan fortsatte gå. Jag suckade darrande och kollade på honom med ett nervöst leende.

- Kan vi snacka om det här ute? Frågade jag självsäkert efter att ha samlat in all mod.

- Visst. Sa han och tog i mina böcker. Jag var nervös, och fjärilar i magen? Jag hade fan ett helt zoo i magen just nu. Vi gick ut till trädgården och satte oss på en bänk medan vaktmästaren stod en bit från oss.

- Snälla säg att du inte har hört vad jag och Stefani har pratat om dig? Frågade jag och hoppades att han sa jag har inte hört något.

- Jag har inte hört er snacka om såå mycket… sa han och skratta. Jag gav en suck och kollade bort mot blomrabatten som var några meter ifrån oss.

- Men jag bryr mig inte om det, så berätta lite om dig själv. Sa han och lutade sig mot bänken.

- Som vad? Frågade jag och kisade mot honom.

- Hur ska jag veta, något speciellt om just dig. Sa han och log samma gamla varma leende.

- Jag är inte så speciell som du tror, jag är exakt som alla andra tjejer, älskar romantiska filmer, är hopplös på idrott och lyssnar mycket på musik, du då? Svarade jag snabbt och kollade ner på mina händer.

- Hm, jag älskar idrott, gillar action filmer och lyssnar inte så ofta på musik. Svara han och skratta till lite.

- Wow vad lika vi var då. Svarade jag och fnissa.

- Väldigt, men jag gillar inte tjejer som har samma hobbys som mig, relationen blir tråkig då.  Sa han och la en arm runt min axel. Jag andades nervöst och nickade.

- Vad bra att vi inte har samma hobbys, inte för jag menad något du ve-

- Jag fattar, ta det lugnt. Sa han och lugnade ner mig.

- Skulle du vilja komma över nu, ingen är hemma och jag har inga syskon. Sa han och mina ögon blev stora som vattenmeloner när han bjöd hem mig till honom. Jag var så glad att jag hade på mig solglasögon eftersom om han skulle se mina ögon skulle han nog ta tillbaka frågan.

- Jag vet inte… svarade jag först osäkert för att se om han verkligen ville att jag skulle hem till honom.

- Men kom igen, det blir kul. Uppmanade han.

- Okej, visst! Sa jag och ställde mig upp för att gå. Nu visste jag att han verkligen ville att jag skulle komma hem till honom och den känslan gjorde mig galen. Jag ville bara skrika av glädjen. Vi gick mot hans bil och jag satte mig bredvid honom. Sen han startade bilen tills vi kom fram hade ingen av oss sagt ett ord. Jag var nervös så det var självklart att jag inte sa något, fast Zack? Var han också nervös eller var han bara för tuff för att prata. Zack bruka hänga med dem tuffa, dem som inte kommer till alla lektionen som helt enkelt skiter i framtiden och bara tänker på här och nu. De påminde mig om mig Alisha, Justin och Kayla. Jag var dum då och bara sprang runt efter dem som svansar. Jag var sexton och hade ingen aning vad jag höll på med eller hur min framtid skulle se ut. Fast som tur så slutade jag hänga med dem och började fokusera på mitt liv och mina problem, just nu var jag på spotlighten. Fast att vara ensam är inte heller så roligt, visst jag hade Stefani fast hon var aldrig där när man behövde henne som mest. Hon har sina egna problem hon var tvungen att lösa och varför då ägna all sin tid på mig när man inte har den tiden. Jag önskade bara att det finns någon som verkligen kommer bry sig om mig som om jag är personens allt, och jag hoppades verkligen att Zack kunde vara den personen och ge mig allt jag behöver.

- Är det något speciellt du tänker på? Frågade han och avbröt mig från mina tankar.

- Va? Eh, nej det är inget. Svarade jag kort och log mot honom.

- Jenna om det är något kan du prata ut till mig, jag är en bra lyssnare.

- Tack, fast det är inget att prata om, bara inre tankar… svarade jag med en suck.

- Svåra tankar?

- Man kan väll säga, oförglömliga tankar…

Jag badade i pengar, mitt liv kunde inte bli bättre. Jason och jag hade blivit partner sen dagen jag accepterade förslaget han hade gett mig. Tjejen jag låg med igår låg fortfarande på min säng under lakanen. Jag gick in i duschen och tvättade av mig snabbt, satt på mig ett vitt linne och ett par hängiga jeans. Fixade till håret snabbt och gick ner till undervåningen. Ikväll var det en stor invigning till en pokersal. Folk från olika länder kommer koma dit bara för att testa sin lycka och så klart kommer jag och Jason stå i centrum. Min lycka hade varit med mig varje gång mina pengar stod på spel. Jag öppnade kylskåpet tog ut ett äpple som frukost och satt mig avslappnat på soffan. Mitt liv hade förändrats dem har tre åren, tiden gick och jag började glömma bort folk. Jag började tänka mer på mig och strunta i andra. Jag kommer inte ens ihåg varför jag accepterade förslaget Jason gav mig. Men jag ångrade inte heller att jag tackade ja. För kolla på mitt liv nu? Jag är ju fan rikare en några superstjärnor som tror sig något. Tjejen som jag låg med gick ner från trappan med min skjorta på och ett smickrat leende på läpprana.

- Hej babe… sa hon tyst och gick emot mig med dom mest långsamste stegen jag har sett i mitt liv. Jag tog en tugga från äpplet och satte på tv:n. Hon satte sig bredvid mig och började leka med mitt hår.

- Ey, lek inte med mitt hår, och gå bort från mig! Sa jag irriterat fast hon brydde sig inte. Slampor. Jag ställde mig upp tog min mobil från köksbordet och gick ut. Fiskade upp min bilnyckel från fickan och låste upp bilen. Jag satte mig och tog upp mobilen.  Jag kollade på de senaste som jag hade ringt Conor och Jasons namn var de ända som kom upp. Jag tyckte på Conors namn och la på högtalaren medan jag startade bilen.

- Yo Justin, har du redan saknat mig? Frågade han skrattande.       

- Öppningen ikväll… började jag och åkte ut på bilgatan.

- Ja? Svarade han fast lite seriösare den här gången.

- Är det värt att åka dit? Frågade jag och ökade farten.

- Var det där en fråga bro? Jag och min tjej ska dit och tro mig, det finns inte någon som kommer ut från den salen utan att ha cash i handen eller brudar.

- Jag hörde det där! Hör jag Conors tjej ropa från bakgrunden.

- Fast du är den ända jag kan se! Ropade han tillbaka som svar.

- Hälsa Sam! Sa jag och skratta till.

- Justin hälsar! Ropade Conor direkt.

- Man, du kunde säga det efter samtalet, du och din tjej kommer spräcka mina högtalare.

- Sorry, men åk dit, du kommer inte ångra dig. Sa han och med den meningen avslutade han samtalet. Jag åkte till Jasons tattoo bar för att träffa grabbarna där. Vi har alltid något ställa vi samlas i California var det i gymmet och här i Chicago tattoo baren. När jag kom fram så satt killarna oh drack medan någon höll på att få en tatuering.

- Yo Justin! Sa Markus och kom emot mig!

- Ni har väll inte saknat mig för mycket? Frågade jag och höjde ena ögonbrynet.

- Dricka? Frågade Alex som i hörnet med en sin tjej i knäna.

- Ingen lust, var är Jason? Frågade jag och kollade runt.

- Han är ute för att köpa passande kläder för ikväll. Svarade Markus och lutade sig tillbaka mot fåtöljen.

- Okej? ska ni också g eller, och vadå för passande kläder? Frågade jag som om jag var den ända som inte visste vad den här öppningen handlade om.

- Så klart, sist jag var där kom jag hem med minst tio brudar och över flera tusen i fickan. Sa Alex.

- Och en av dem var Anna? Frågade jag och kollade på honom med ett smickrande leende.

- Ja, det var där jag hittade min prinsessa. Sa hon och började kyssa henne. Jag suckade och gick ut från baren.

- Vi ses där då! Sa jag och var på väg ut från affären.

- Kom ihåg, var där klockan nio! Ropade Markus bakom mig. Jag gick mot bilen och satte mig i den. Jag körde hemåt. När jag kom hem så var tjejen fortfarande i mitt hus med min skjorta på.

- Varför är du kvar?! Frågade jag irriterande och kollade ilsket mot henne.

- Vill du inte ha det igen, du vet, rond 2? Frågade hon smickrande.

- Det jag vill är att du tar dina fucking kläder och drar! Sa jag irriterat. Utan ett ord till gjorde hon det jag sa och gick ut.

- Äntligen… mumlade jag när hon gick och satte mig på soffan. Ikväll kommer bli en lång natt….

Jag satt på en stol i mitt motell rum med blicken ner och med väntan att någon skulle ringa mig eller knacka på min dörr. Jag har varit nedstämd dem här senaste åren. Alla tjejer som jobbar åt Steven (min som kallade chef) var glada över att honom som boss, dem han inte gillade la han på spel och den som vann över honom fick en tjej istället för pengar. Det var smart på ett sätt för då slipper han betala för tjejerna och förlorar inga pengar med det som gör mig mest bekymrad är vart de tar vägen sen? Blir dem fria som normala mäniskor eller bli dem instängda fast på ett annat ställe. Ikväll var det den kvällen igen. Alla tjejerna inklusive jag. Det var en stor öppning som alla måste gå till. Den här kvällen kommer bara en gång per år. Jag var med förra året. Jag stod på spel och jag visste hur det kändes. Man var nervös kallsvettig och hade ont i varenda muskel, nervositeten har nog aldrig varit högre, fast som tur vann inte motståndaren och jag fick vara kvar. Jag hade en vän här som inte gillade Steve, som mig. Hon brukade då och då komma prata med mig. Sist var igår. Hon hade berättat att Steve kommer in i tjejernas rum för att ha sex med dem. Och idag kommer han till våra rum. Jag ställde mig upp och gick mot den lilla balkongen. Frisk luften rensade mina tankar med vinden och jag fick hopp att något kommer ta mig bort från helvetet. En stark smäll hördes bakifrån mig, jag vände mig snabbt för att se vad som pågick.

- Rädd? Frågade Steve smickrande.

- Nej. Sa jag kallt och vände bort blicken från hans fula ansikte.

- Det är ju bra att höra, Kayla du är inte så välkomnande som alla andra tjejer. Började han och kliade sig i skägget.

- Aha? Svarade jag och gav en självklar blick. Jag välkomnar inte någon som håller mig inlåst i ett rum.

- Du har fortfarande låtit mig röra dig. Fortsatte han och kom närmare mig. Den meningen fick mitt blod börja cirkulera snabbare.

- Varför? Frågade han och stod så nära att jag kunde känna hans andedräkt nudda min hud.

- Jag vill inte. Sa jag och bakade bak mitt ansikte från hans. Han tog tag i mig hårt och slängde mig mot väggen så jag inte kunde komma loss.

- Släpp mig! Sa jag panikslaget.

- Varför?! Frågade han aggressivt.

- JAG SA SLÄPP MIG! Skrek jag och kände hur han smekte min hals.

- Annars? Testade han och gav mig en intensiv blick.

- Det här… mumlade jag och sparkade honom mellan benen. Han kröp snabbt till en boll och kollade ilsket på mig.

- Din jävla oskuld, du kommer vara den första som ska få en ny ägare idag! Gör dig redo din lilla slampa för ikväll, ikväll kommer du inte vara oskuld längre, han kommer inte vara lika snäll som mig han kommer fucka dig mot din vilja! Skrek han och smällde dörren hårt efter sig.

Jag sjönk ner snabbt och frustrerat på sängen och slängde närmaste grej jag såg. Han hade rätt. Ikväll kommer någon få mig och det kommer inte sluta på sättet jag vill.

 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: