bieberdrama.blogg.se

Never, never, never trust a good girl because they are good liars....

kap. 10 "We are good girls and we lie..."

Kategori: We are good girls and we lie...


Jag satt på mig skinnjacka under den ett vitt linne och ett par svarta jeans. Jag tänkte absolut inte ha på mig en kostym, skulle se ut som en tönt. Jag fixade till mig vaxade håret och gick tillbaka till bilen. Klockan var redan nio jag åkte precis ut från huset. Jason kommer döda mig.  Jag ökade farten för att komma i tid. Eftre tio minuter var jag på plats och det ända man såg var män i kostymer och kvinnor i balkänningar. Det kändes som att det var ett bröllop vi gick till. Jason stod vid några snubbar medan Markus och Alex var med sina brudar i baren, vad chockad man blir. Jag gick med bestämda steg till Jason. När jag kom fram slutade han prata med snubbarna och kollade på mig.

- Vad är det? Frågade jag och kollade bekymrat på honom.

- De finns en snubbe som heter Steve som gärna vill spela med dig. Sa Jason glatt.

- Varför just mig? Frågade jag.

- Jag har ingen aning, men gör det, spela med honom. Sa Jason övertygande.

- Varför? Frågesatte jag igen.

- FÖR ATT han förlorar snabbt och du får en tjej du äger! Sa han som om jag aldrig har blivit erbjuden ett sådant förslag.

- Visst, visst, jag kan väll släppa en tjej fri… sa jag och slängde med armen i luften.

- Du ska träffa honom om två timmar. Sa Jason och vände ryggen för att gå. Jag gav en lätt suck och gick till baren där Alex och Markus var med sina tjejer.

- En whiskey. Sa jag till mannen som jobbade i baren och vände mig mot Alex.

- Forever alone människa. Sa han och skratta.

- HA- HA- HA, gud vad mycket jag skrattar… sa jag sarkastiskt och tog en klunk från min whiskey.

- Men det är okej bro, ikväll kommer du hitta din drömtjej. Sa Alex och klappade mig på axeln.

- Aa säkert… sa jag och tog en annan klunk.

- Träffade både du och Markus era tjejer här? Frågade jag smickrande och satte mig på en barstol.

- Jag träffade Anna här, fast Markus är en sån tönt som träffade sin tjej på något ställe och det började med dejt och aa, han är ju en tönt så han gör allt på ett töntigt sätt. Sa han och gav en självklar blick. Jag himlade med ögonen och vände blicken till alla som spelade i salen. Alla män hade runt tio tjejer runt sig. En man med cirka 20 tjejer kom in med en stor entré. Alla tjejer hade svarta korta klänningar med minst tio centimeters klack. En av tjejerna påminde mig om någon. Jag skakade till tankarna och vände mig om för att se Alex. Wow, det var inte bästa tillfället att vända på sig. Jag tog en sista klunk och ställde mig upp för att ta en rundtur i den här gigantiska salen. Folk skrattade, festade, skrek av lycka, tog sönder grejer av ilska. Det kändes som om att jag var med i en film och det här var en inspelning för en scen, fast nej. Det här är verkligheten och jag vet inte om det är en fin slut.

- Nej, det där är så oschysst! Ropade jag och la armarna i kors.

- Men kom igen gör bara det! Ropade han tillbaka och skratta.

- Nej, tro mig jag gör inte det… jag är höjdrädd Zack! Skrek jag högt och kollade ner från klippan.

- Vattnet är varmt! Jag fångar dig, tro mig! Ropade han som svar och sträckte ut armarna. Jag tog ett djupt andetag och kollade ner. Jag tog några steg tillbaka och småsprang fram och sedan hoppade jag med stängda ögon. En obehaglig känsla kom i magen och första tanken i mitt huvud var jag vill inte döö!!  Min kropp var under vattnet och två minuter efter var jag uppe på land.

- Hur kändes det där? Frågesatte Zack och kollade på mig med ett stort leende.

- Hur det där kändes? Jag höll fan på att skita på mig där uppe! Sa jag och kollade på honom med stora ögon.

- Varför gjorde du det då? Frågade han igen. Jag gav en suck och kollade på honom, jag gjorde det för honom. Jag gjorde det för att komma ner hit, med honom. Jag ville inte att han skulle tro att jag är en stor fegis, och det var just det jag var.

- Jag utmanade bara mig själv, varför skulle jag annars göra det? Frågade jag som om det var den mest självklara grejen i världen.

- Du kanske gjorde det för att komma ner till mig? Sa han smickrande. Ja, det gjorde jag.

- Nej, skitsnack! Sa jag och stänkte vatten på honom.

- Ja säg det du, ska vi gå upp och torka oss? Frågade han och började simma till land. Jag nickade som svar och simmade bakom honom. Jag ville bara skrika, hålla hemligheter är svårt. Han var framför mig, jag kunde bara säga rakt ut Zack jag har varit dö kär i dig, ska vi ut på dejt? FAST NEJ. Jag är en fet fegis som alltid väntar på att killen ska bjuda ut och i slutändan är det alltid jag som förlorar. Killen går och behandlar som luft. Jag ville inte riskera att Zack också skulle glida ur mina händer.

- Du tänker mycket… sa han medan han torkade sig.

- Hur vet du det? Frågade jag utmanande och tog tag i min handduk.

- Du är alltid borta i dina tankar..

- Zack… började jag och kollade ner på mina tår.

- Vill du gå ut någon? Avbröt han och gav mig ett leende.

- Dejt, eller? Frågade jag nervöst och hade blicken på samma ställe.

- Aa? Jag brukar inte gå ut så ofta med tjejer, så varför inte ge det en chans? Sa han och log lite större.

- Okej. Viskade jag tyst. Herre gud jag måste nog nypa mig minst tusen gånger för verkligen se att jag inte drömmer, jag går på moln just nu och jag hoppas att jag inte ramlar där ifrån.

Jag satt i baksättet med mobilen framför ögonen. Jag satt och sms:ade Wilma medan Joseph höll på att förbreda något. Jag fick inte veta vad han höll på med fast just nu brydda jag inte mig. Jag och Wilma hade inte skrivit till varandra sen dagen jag planerade festen. Kommer inte ihåg så mycket av den dagen fast det är inget att gräva ner på. Klockan var snart halv tio på kvällen och Joseph har inte dykt upp en. ”Nej men vad söta, hur träffades ni egentligen? ALISHA OM VI INTE TRÄFFAS SNART KOMMER JAG DÖÖÖDA DIG!” jag log mot medelandet och började knappa på skärmen.

-flashback-

- Kom! Sa Joseph och sträckte ut sin hand. Jag tog tag i hans han och klättrade upp på klätterställningen.

- Alisha, jag har tänkt på oss… började han och kollade på mig. Jag tittade ner på mina bara knän och började vifta på ena benet.

- Och… pausade han och tog ett djupt andetag.

- Jag vill göra dig min. sa han och tog tag i min andra hand. Jag log mot honom och gav en lätt suck.

- Jag blir din och du blir min…. Viskade jag och log mot honom.     

-nutid-

Joseph hoppade in i bilen med kinesisk mat i händerna.

- Här, det kommer bli en lång resa… sa han och satte sig bekväm framför ratten.

- Va? Vart ska vi? Frågade jag och tog emot påsarna.

- Överraskning, ät nu och sen försök att sova eftersom det kommer att bli en lång kväll för dig. Sa han och åkte ut på bilvägen. Jag öppnade påsen och tog ut alla plastförbakningar.

- Ska du inte äta? Frågade jag och tog en stor tugga från nudlarna.

- Jag har redan ätit. Sa han kort och satte på radion.

- Okej? svarade jag bekymrat och kollade på bakspegeln.  Han ögonbryn var ihop knutna och han verkade vara irriterad.

- Babe? Mår du bra? Frågade jag osäkert och la min hand på hans axel. Jag gav en tung suck och kollade på mig via spegeln.

- Ja. Svarade han och pustade ut.

- Okej… mumlade la ifrån mig maten. Jag hade inte lust att äta när jag kände oro i luften. Jag lutade mig mot fönsterrutan och kände hur tunga mina ögonlock blev tills allt blev svart.

Jag satt förberett framför pokerbordet med någon som heter Steve framför mig. Han var tjock och hans ansikte var inte världens finaste, det var runt 5 fem tjejer som cirkulerade runt honom medan han satt belåten på stolen med sin whiskey i handen. Jag kollade runt omkring mig tills en lång kvinna kom fram till oss.

- Starta, Steven Mack, hur mycket satsar du? Frågade hon och kollade på Mack.

- Hundra tusen och en tjej. Sa han och kollade stolt på mig.

- Justin Bieber, hur mycket satsar du? Frågade hon och gav mig samma blick.

- En halv miljon. Sa jag och lutade mig tillbaka på stolen med samma blick Mack gav mig.

- Wow Bieber, det är inte dumt att spela med dig… skrattade han.

- De du. Svarade jag och fejk skrattade. Spelet börja och kvinnan började dela ut våra kort. Jag la upp mina första kort och såg hur han gav mig ett stort leende.

- 3 Spader, Steven Mack vinner första omgång, vill ni fortsätta? Frågade hon medan alla mina pengar jag hade lagt på bordet försvann till Mack.

- Jag satsar en miljon. Sa jag desperat och kollade på Mack. Han fick ett stort leende på läpparna och viskade något till en av sina tjejer.

- Okej. pengarna är på bordet, ni kan börja. Sa kvinnan och stod i position. Vi spelade i minst en timme, till slut vann jag tillbaka mina pengar plus hans bud.

- Bra spelat Bieber, man vill verkligen göra affärer med dig. Sa Mack och ställde sig upp.

- Man kan väll också samma sak med dig Mack. Sa jag och ställde upp för att skaka han med honom.

- Har sagt till att dem ska fixa henne? Frågade han en av sina tjejer.

- Hon är redo och klar för att gå. Svarade hon och log stort mot mig.

- Vem är redo att gå? Frågade jag nyfiket.

- Din slampa. Svarade han och skrattade mörkt. Jag höjde ögonbrynet och sedan skratta jag själv. Ikväll blir det nog en lång kväll.

- Kommer ni vilja ha tillbaka henne? Frågade jag medan vi var på väg till rummet för att hämta henne.

- Nej, hon är din för gott, hon har redan gjort klart med problem till oss. Sa han och pustade ut. Vi stannade framför rummet och han lät mig inte gå in.

- Sätt ögonbinden på henne. Beordrade han en av tjejerna som var runt honom. Hon gick in och efter några minuter kom hon ut.

- Klart. Svarade hon snabbt och kollade smickrande på mig. Vi gick in i rummet och tjejen stod vänd mot oss s man bara såg hennes rygg med ögonbindel på.

- Jag har tyvärr inte testat henne för dig eftersom hon är för envis, hoppas det blir bra med en äcklig oskuld. Sa han och vände på henne hårt från armen. Fast hon hade ögonbinden så visste jag vem hon var… Kayla…

- Det är okej, jag sköter om det. Sa någon och tog tag i min arm. Jag ryste av ilska samt rädsla. Jag var inte kvar hos Steven Mack. Mannen jag hade jobbat hos sedan jag var sexton år, jag var en leksak nu i någon annans händer.

- Får jag ta av mig ögonbinden? Viskade jag nervöst.

- Ha kvar den. Sa han och drog lite hårdare i armen. Vi gick snabbt och stannade då och då. Jag tog in mig i bilen och åkte någon stans. Jag var rädd och bad till gud att denna mardröm snart blir över. Bilen stanna och jag hörde en hård smäll, jag hoppade av rädsla.

- Kom, vi är framme. Sa han. Han tog tag i min hand och vi började gå. Mitt hjärta pumpade så snabbt så att jag trodde att den skulle hoppa från plats. En dörr öppnades och sedan stängdes igen.

- Du kan ta av dig ögonbinden nu. Sa han. Jag tog försiktigt av mig den och blinkade några gånger. Jag har haft på mig ögonbinden i över en timme och allt jag såg var svart, jag försökte vänja mig med ljuset och försiktig tittade jag upp.

- Justin… viskade jag tyst och tittade ner igen.

 

 

 
 
 
 
 
                             
 
 
 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: